18 May 2011

XPDC TAMAN NEGARA


"gambar katak ni adalah antara spesis nokternal (main belasah je wakakaka) yang aku jumpa kat TamanNegara tempohari, bila dah jadi gambor ni macam best la pulok....member hehe"

"ramai2 masa nak ke Lubok Simpon nak g mandi manda,
pergh dia punya kelah ngan air dia....gigil yob"


"ini gambar arrrrr...sepanjang Sungai Temberling suku kaum Asli Batek adalah yang paling ramai dan mereka mendominasi semua dorm2 yang ada sepanjang sungai tersebut..banyak kampung kat tepi sungai tu tapi takdolah jauh2 bebenor.. krew xpdc kali ni sempat menyedekahkan sejumlah baju untuk digunakan oleh anak2 mereka"...tq batin"....

"waaaa aku memang teruja tatkala menjejakkan kaki kesana, memang aku nak merasa
naik perahu pisang yang panjang ala2 pisang ni...
best giler rasa macam mat saleh pulok....hehe"


"aku ngan isteri dan anak2 di Taman Negara, Pahang 1 May 2011"

"salam taman negara yob"...kata halim pada aku...pagi2 lagi angkat talipon itu yang terkeluor dari molot mamat tu...hampeh aku ingatkan dia kenapa, mengigau ke, terkaut apa2 ker...rupanya saja jer panehkan keadaan katanya...hehe itu sebahagian hal yang menjadi kenan kawan aku yang sama2 joint meredah air dan hutan dalam xpdc taman negara tempohari. Penat memang la penat tapi bila dah kena air sungai...perghhh, semua penat tu hilang, nak pulak dapat layanan ala2 anak sendiri oleh PakNgah Ahmad (drebar bot) memang terasa macam nak gi lagi la....untuk pengetahuan korang semua, yang sempat pergi cuma tinggal 2 family jer, aku dengan family halim ngan adik2 ipar (sporting habis) yang lain masing2 ada hal sendiri yang tak dapat dielakkan...kesian korang kan kan kan takpa lain kali kitorang guid macamana nak g...tapi aku kesian lagi kat halim yang kena bayaq banyak benda...takpa dia dah halal dah hik3.
KAMI betolak dari hentian Genting Sempah lebih kurang jam 4.30am...setel kursus kat PD malam tu gak kitorang cabot...sorry bos HR takleh nak buat apa, semua dah tempah, kalau tak g nanti kecik hati pulok tauke chalet tu hehe...biasanya aku memang akan ngantuk goler tapi pagi tu hilang ngantuk aku, bawak kete sampai ke Jerantot rileks jer cuma bengang sikit pasai semua duit gaji aku dalam akaun kena telan, aku cucuk duit kat mesin ATM Ambank dekat shell gombak sebelum masuk ke highway UIA...(aku black list mesin ATM tu hampeh)...cucuk kad, resit kuar, amount tolak tapi duit tak kuar.... #$%&$$$$#$>??... aku cuma sedar yang duit aku dah takdak masa aku sampai kat pekan Jerantot...sebab tak puas ati, aku pi cucuk kad bank aku di Public Bank pulak, terkejut semot aku pasal mesin bagitahu duit aku tak mencukupi, cek jer bakinya adus licin beb...nasib baik ada bawak duit untung niaga tiap2 minggu, apa lagi guna dulu la duit tu..bini dah masam jerk, nanti kena ganti balik ler huhu, kalau tak macamana nak buat belanja kat sana ? nak pakai duit dan nak sarapan....nak itu nak ini..huhu...apa lagi terus talipon bank dan buat report...bank kata ambik masa 14 hari waktu bekerja huhu jadi miskin sementara la aku ni....
KITORANG tak banyak berhenti sangat cuma sekali2 untuk lepas hajat anak2 jer, solat & makang pasal nak kejar masa, nak naik bot nieh hehe...sampai kat Ulu Temberling (Jeti Kuala Tahan) lebih kurang jam 10.45 pagi, cek in awal dan terus pi cari Pak Ngah Ahmad....naik bot la jalan2....banyak gak tempat yang kitorang g selama 2 hari kat sana, chalet pun murah2 belaka (boleh laaaaa) naik canopy walk (50m tinggi : 400m panjang), jungle tracking, susur sungai, jumpa member halim kat tepi sungai temberling, memancing, tengok kelah, pi jalan2 kat kampung orang kita...jauh beb, mandi kat jeram, BBQ dan macam2 lagi laaaa....so sesuai sangat2 bagi kita yang dah ber family ni untuk jalan2 bawak anak2 dan isteri....
Kos...takdak la gigit jari sangat (halim aku tak tau la....kesian dier hehe) aku cuma abis dalam 200.oo hengget la tapi puas hati...jauh tu tak la juga cuma dalam 3 jam jer....next time aku nak bawak family2 aku pulak....gambar kat atas tu adalah antara gambar2 yang aku sempat ambik dan aku sisipkan sikit kat dalam blog ni...yang lain kena datang umah tengok dalam album la yerk......ok adios, salam.

No comments: