25 March 2011

DOA KAMI SEMOGA SIHAT SEJAHTERA



Salam, post kali ini aku selitkan sekeping gambar terbaru my mom, gambar ni adalah gambar versi baru cuma aku kasi touchup sikit bagi jadi old pattern so sesuai dengan ciri2 insan yang mendominasi gambar itu...tapi sebenarnya aku memang suka designkan gambar2 ikot stail macam ni, ikut suka hati aku la kan hik hik hik...dan lainnya aku dah sediakan pattern gambar ni supaya menampakkan ciri2 20 tahun akan datang supaya bila anak2 aku buka blog ni diorang tahu aku sediakan blog ni untuk diorang baca dan sambung kisah disebaliknya.
Sebelah kiri adalah gambar mak aku & yang sebelah yang rupanya hampir sama dgn mak aku tu adalah makNgah aku, kakak mak aku yang spoting...dan itu adalah antara waris sebelah mak aku yang masih ada...dan memang mirip sangat2 mak aku..gambar ni aku dapat masa kenduri walimatulUrus adik aku yang bongsu tahun lepas...so simpan baik2 dan of koz akan menjadi kenang2ngan bila diperlukan kelak...
Keluarga mak aku aku ni ada lebih kurang 7 orang seingat aku la tapi ramai yang dah meninggal dunia..yang cuma ada tinggal 5 orang jer lagi dan banyaknya menetap sebelah utara tanahair. Aku pulak tak tahu banyak perkara pasal diorang, rasanya macam nak korek2 balik salahsilah keluarga aku ni, buatnya serempak dgan anak2 diorang kat KL ni ker kat mana2 dalam Malaysia ni, tak kenal pulak tu, buatnya member ker...adus. 7 Orang yang ada tu, mak nombor 4, berikut aku cuba senaraikan buat tatapan adik beradik dan buat waris aku...(untuk pengetahuan anak2 aku, atok sedara kome ler ) :
1. Pak Long It atau nama sebenarnya Sa'id..tinggal kat Parit & telah meninggal dunia...
2. Mak Ngah Esah atau nama sebenarnya A'isyah...tinggal di Beruas...
3. Mak Lang Kiah atau nama sebenarnya Rokian...tinggal di Kuala Kedah...
4. Mak Anjang Som atau nama sebenarnya Kalsom...tinggal di Trolak, mak kite ler (opah)...
5. Pak Tam Daud atau nama sebenarnya Rejab...tinggal di Ipoh...
6. Pak Cik Mat atau nama sebenarnya Mohd kot...tinggal di Tg.Malim & telah meninggal dunia..
7. Pak Cik Eil atau nama sebenarnya Ismail...tinggal kat Kuala Kedah...yang bongsu..
hehe ini jer yang aku tahu pun, esok2 aku masukkan pulak sedara mara belah apak aku pulak...bukannya apa biar semua tahu, biar orang especially adik beradik aku dan yang penting anak2 aku selaku waris aku tahu sapa ahli keluarga mereka, esok2 senang mana tahu kot terbecinta dengan sedara sendiri haaaa payah kome...bersoreh2 ler...roger.

No comments: