10 December 2010

SALAM MAAL HIJRAH 1432H



Salam, sebenarnya aku rasa macam aku orang terakhir publish DOA-DOA ni dalam blog, sorry la ada sebab-sebab yang tak dapat aku elakkan tapi yang penting aku pung taknak terkecuali dari mengejar pahala dari Allah Ta'ala sebagai saham akhirat aku, timing yang sepatutnya aku masukkan tempoh hari aku tak buat pasal tak sempat sebab aku keuzuran, sakit...ini barulah ada kesempatan sikit nak melayari blog dan aku pun baru 3 hari masuk kerja, lama gak la aku MC. Walaupun tak sempat ber awal Muharam sama2 tapi aku rasa kita masih lagi dalam bulan Muharam so masih lagi awal tahun Hijrah dan boleh rasanya aku berbuat demikian, sekadar ingat mengingati...dan apa yang paling penting keazaman dan perubahan yang kita akan buat, harapnya lebih dari apa yang telahpun berlaku dan moga-moga mendapat petunjuk dan sebesar-besar ganjaran dari Allah Ta'ala. Aku ni pun bukan antara orang yang banyak dan hebat dalam hal dan tutur agamanya cuma InsyaAllah selagi ada daya aku akan cuba belajar dan terus belajar supaya aku dapat berbakti pada insan yang lain pulak, daripada ada ilmu tapi macam takada ilmu lagilah terus berada dalam kerugian dan esok2 inilah golongan yang mendapat sebesar2 azab dari Allah Ta'ala atas sebab kelalaiannya sendiri.

NOTA : sama-sama kita menjadi insan yang terbaik disisi Allah Ta'ala dan sama-sama kita jadikan hari ini lebih baik dari hari semalam dan esok lebih baik dari hari ini, tahun ini lebih baik dari tahun lepas dan tahun hadapan lebih baik dari tahun-tahun yang sudah..

No comments: